{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.389 visninger | Oprettet:

Bøde / syn? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har solgt min bil, som er indkaldt til syn.

Jeg aftalte med køber, at de skulle syne bilen inden d. 19. da der ellers, iflg trafikstyrelsen, ville komme en bøde til mig.

Har så lige spurgt om de har fået den synet eller omreg., hvilket de ikke har!

Bilen var til syn for 4 dage siden, men skulle til opsyn, da der var et par fejl.

Nu er mit spørgsmål, har man nogle dage til at få den omsynet eller gælder d. 19. SHARP, selvom den har været til syn, indenfor fristen?

De kan i princippet nå at omregistrere bilen her inden kl. 24 og så burde jeg ikke komme i klemme, vel?

Vedhæftet brev fra trafikstyrelsen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøde / syn?
  • #1   19. jan 2016 Den kan ikke omregistreres før den er godkendt til syn

  • #2   19. jan 2016 en omsyn skal ske inden for 30dage, og du få heller ikke bøde de første 14 dage ;D

  • #3   19. jan 2016 Altså når den står og skal til omsyn?

    Nu ser jeg, at der står i synspapirene, at bilen skal til omsyn senest d. 14. februar. Så er det vel det der gælder? ??


    profilbillede
  • #4   19. jan 2016 Du har jo selv klokket i det. Den skulle have været synet i november, så jeg tror du hænger på den, da det jo iøvrigt er din fejl, og jeg tror ikke den kan omregistreres nu uden syn. Den eneste mulighed er at afmelde den hvis du vil være sikker på at slippe for bøden

  • #5   19. jan 2016 Så vidt jeg ved, så får man en indkaldelse to mdr før en bil skal synes, det står der på skat.dk - hvilket jo så nok er der d. 19. januar (passer meget godt med to mdr efter den første indkaldelse).

    Men den kom jo til syn inden fristen og iflg synspapirene, så skal den omsynes inden d. 14. Februar, så må det vel være det der gælder!? Der burde jo ikke komme en bøde, så længe man overholder fristen for synet iflg papirerne eller er jeg helt galt på den? ??


  • #6   19. jan 2016 Den skulle være synet inden 17 november 2015.
    Bøden kommer først efter 10 ugers overskridelse.
    Så det du skriver med 19 januar passer ikke. Du har ikke overholdt syn til tiden. Det brev er sidste rykker inden bøden

    http://www.bilgalleri.dk/nummerplade?reg=fe94762


  • #7   19. jan 2016 Et sæt plader er vel også halv pris af bøden...


  • #8   19. jan 2016 Jeg tror jeg havde lavet aftalen en del anderledes så du kunne tvangsafmelde pladerne hvis den IKKE blev synet . Men skal ikke lyde bagklog . Men hvorfor tog du ikke pladerne inden salg ? Spørger bare nys

  • #9   20. jan 2016 Bagermesteren >> 17. November + 10 uger = 26. januar! Håber du har ret smiley

    Jimmi A >> Ja, så har man vel også sparet halvdelen smiley

    Dennis P >> Nu lavede vi en mundtlig aftale om, at de skulle få bilen synet inden d. 19. Overholder de det ikke (det gjorde de ikke), så overlever jeg nok en evt. bøde, men håber da ikke jeg får den.
    Jeg ved godt jeg kunne have pillet pladerne af osv, men det var der ingen grund til, da de jo bare kunne syne den inden.

    Jeg vil ringe rundt og undersøge sagen i morgen og så må vi se om jeg får en bøde eller ej smiley


  • #10   20. jan 2016 Vent og se om den ikke går igennem når de omsyer den ?:)

  • #11   20. jan 2016 De skriver den 19 jan er sidste frist. Så det er ikke den 26 jan.

    Forsikringen er ophørt på den står der. Har du afmeldt den?


  • #12   20. jan 2016 For så har bilen en måned hvor den har mulighed for at blive repareret før den skal in igen. Så mon ikke de laver den og får den synet ? De har jo fået en fejloversigt smiley

  • #13   20. jan 2016 Om jeg fatter at folk bliver ved med at sælge biler uden omregistrering/afmelding med der samme, det er jo efterhånden påvist du ganske enkelt ikke kan stole på folk. Der var al mulig grund til at pille de plader af....
    Dit problem er så at du kan gøre noget som helst ved det. I det mindste håber jeg du har en slutseddel på den så du måske slipper for bøden


  • #14   20. jan 2016 Bjørn - ja det er ærgerligt at det skal ske på den måde .. De folk ødelægger det desværre bare for alle andre der kan stå ved en aftale. Men en sidste udvej er jo reglen for omreg inden 21 dage

  • #15   20. jan 2016 hvis den skal være synet senest 19 januar,
    så er det den dato der gælde.

    så hvis man køre til syn eks. den 18 januar og den dumper,

    så kan politi'er tage pladerne den 20 januar,
    selv om man har 30 dag til,omsyn

    Det er stadig den 19 januar Der er sidste frist for Sun

    og i og med, man få indkaldesen 2 måneder før. så har man tid nok

    med,mindre man har en meget speciel bil, som er svær og skaffe stumper til.

    men så igen, man ved jo ca hvornår en bil skal til syn,

    samt en bil, skal jo kunne klare et Sun til en,hver tid, ikke kun når den er indkaldt


  • #16   20. jan 2016 Dennis

    Politiet kan ikke indrage pladerne, så længe du har fået en 33 dages frist, i forbindelse med et omsyn. Du må da køre i bilen i forbindelse med reparation.

    Derimod risikerer du en bøde, for ikke at have fået synet dit køretøj jf. Trafik- og Byggestyrelsens frister. Dette har intet med Politiet at gøre.


  • #17   20. jan 2016 Ikke hvad jeg fik at vide.
    datoen for sidste frist kan man ikke rykke ved.

    dog er det ikke noget problem,
    må gå bare synet bilen inden.


  • #18   20. jan 2016 Nej, datoen for sidste frist er udsendt af Trafik- og Byggestyrelsen. Det betyder bare du får et bødeforlæg for manglende syn, fordi du ikke har overholdt den oprindelige frist for periodisk syn.

    Får du en frist på 33 dage til omsyn, så er det ikke sådan at Politiet klipper dine plader, så har du altså 33 dage til at få udbedret fejlen(e) og få den synet, og først efter de 33 dage, såfremt bilen endnu ikke er synet, så kan Politiet inddrage pladerne. Dog kan du som sagt risikere et bødeforlæg fra Trafik- og Byggestyrelsen imellemtiden.


  • #19   20. jan 2016 den kan ikke omreg før den er godkendt til syn som står længere oppe
    jeg har prøvet det selv med en varevogn
    det er træls,

    men jeg har lært af det, omreg med det samme eller ingen med plader
    du hænger på alle omkosterninger på den bil indtil den blir synet og omreg da den står i dit navn. også bøder mm
    da min er indreg i dit navn det var det samme med det episode jeg oplevede,


  • #20   20. jan 2016 Hmm...tvivler på der er noget at gøre... smiley

    Se billede...

    Så må jeg igang med et tovtrækkeri med køber om bøden...


    profilbillede
  • #21   20. jan 2016 Note til mig selv - omregistrering på stedet via Skat.dk næste gang...

  • #22   20. jan 2016 Husk den skal være synet før den kan omregistreres.

  • #23   20. jan 2016 Du skulle bare have beholdt pladerne smiley

  • #24   20. jan 2016 Og læs papirene igennem, der stod svaret jo klart og tydeligt smiley
    De 30 dage til omsyn er et tilbud fra synshallen om rabat.
    Ligesom du køber en computer med 2års garanti fra fabrikken, hvis butikken så tilbyder dig 14dages fuld returret er det ikke noget med fabrikken at gøre, men service fra forretningen smiley


  • #25   20. jan 2016 Så prøver vi lige igen Datoen i brevet er sidste dag for fremstilling til syn. IKKE hvor bilen skal stå godkendt., men den dag hvor du senest skal være mødt op i synshallen. Så er bilen synet, Synsmanden kan så lovligt give en de 33 dage. Som han indberetter til skat. Så skat gør intet før om 33 dage hvor bilen enten skal være fremstillet til omsyn eller afmeldt.

    Omsyn og genfremstilling

    § 37. Er køretøjet ved synet behæftet med så væsentlige fejl, at det ikke straks kan godkendes betinget med påpegede fejl, kan synsvirksomheden tillade, at køretøjet inden for en frist på 33 kalenderdage (regnet fra og med synsdatoen) fremstilles til et eller flere omsyn.

    Stk. 2. Der kan dog ikke gives tilladelse til omsyn, hvis synsrapporten ikke er udtømmende, jf. § 36, stk. 3.

    Stk. 3. Hvis et køretøj kan godkendes efter omsyn hos en omsynsvirksomhed, indberettes dette til SKAT.

    Men lidt sløset af Ts når han har modtaget indkaldelse til syn udsendt: 22-09-2015


  • #26   20. jan 2016 Thimofey har ret. Pladerne kan først inddrages efter de 33 dag. Da det er datoen fra synsmanden der gælder. Det i brevet er og bliver kun den dato du senest skal møde op med din bil intet andet.


    Kapitel 9

    Syn efter indkaldelse

    § 54. Et registreret eller godkendt køretøj skal fremstilles og godkendes ved syn efter indkaldelse, jf. § 3, stk. 1, i lov om godkendelse og syn af køretøjer.

    Stk. 2. Politiet kan inddrage et køretøjs nummerplader, hvis køretøjet efter indkaldelsen ikke fremstilles eller godkendes ved syn eller omsyn, jf. § 3, stk. 2, i lov om godkendelse og syn af køretøjer.


  • #27   20. jan 2016 Jeg har lige haft to biler igennem det samme.

    Så her er hvordan jeg oplevede det...

    Du skulle have været til syn den 17 november, og dette har du ikke fået gjort.
    Derfor har du fået en ny indkaldelse til den 19.Januar...

    Jeg var ude for det samme, jeg kørte bilen til syn på den sidste dag, og blev kasseret, og en uge senere fik jeg et nyt brev fra trafikstyrelsen med en ny dato, En måned senere, da de kunne se at bilen havde været fremstillet til dyn.

    Så hvis det du skriver passer, så får du ingen bøde endnu, men når du får det næste brev, så falder hammeren.

    Men prøv og forhør dig i morgen...

    I Øvrigt har det da været nogle sløve padder der har været til syn med bilen, og endda ved en synsvirksomhed der gentager samme fejl to gange... smiley

    Så som jeg ser det, så har du intet aat frygte endnu, men du kan give dem en frist til weekenden, da det jo er hurtige fejl at rette, og får de ikke bilen synet inden weekenden, så må de jo afmelde den, eller aflevere pladerne til dig., så du selv kan klare det...


  • #28   3. feb 2016 Det var præcis hvad der skete, Buggy Boy! smiley

    Ingen bøde, men en ny dato en måned efter den dato jeg var til syn og blev "dømt" omsyn smiley

    It's all good!


Kommentér på:
Bøde / syn?

Annonce